Verblijfskaarten E+, F+, C, B

Elektronische verblijfsvergunning (enkel voor vreemdelingen)

Om een nieuwe verblijfsvergunning te bestellen, maakt u minstens 30 dagen voor de vervaldatum van de oude kaart een afspraak per persoon via IRISbox.

U moet zich persoonlijk melden voor de afspraak, in het bezit van:

  • de bevestiging van de afspraak (afgeprint of op smartphone);
  • de ontvangen oproeping (facultatief);
  • de te vervangen verblijfskaart of verklaring van verlies/diefstal uitgegeven door het politiecommissariaat;
  • 1 recente pasfoto conform de ICAO-normen.

Prijs

  • Normale procedure +12 jaar: 25 €
  • Normale procedure -12 jaar: 10 €

Bij voorkeur elektronische betaling (bankkaart of smartphone)

Termijn

  • Normale procedure: 15 werkdagen

Opgelet: zater-, zon- en feestdagen worden niet als werkdagen beschouwd.

Verlies/diefstal van een verblijfskaart (kaart E+, F+, B, C, K of L)

Aangifte van verlies, diefstal of vernietiging van een verblijfskaart:
Ga naar het politiecommissariaat (Schaatsstraat 44 of Luikstraat 1) met 3 pasfoto's conform de ICAO-normen.
Wacht vervolgens op een oproeping om een afspraak te maken.

Wat na verlies van uw PIN- en/of PUK-codes?

U kan nieuwe PIN- en PUK-codes aanvragen via www.ibz.rrn.fgov.be.

PRIJS: gratis
TERMIJN: 10 werkdagen

Als u geen toegang hebt tot internet, kunnen nieuwe PIN- en PUK-codes worden aangevraagd via tel. 02 370 22 61 of 64.

PRIJS: 5 €
TERMIJN: 10 werkdagen
 

AFHALING

Zodra u een e-mail van de Bevolkingsdienst ontvangt waarin staat dat de nieuwe codes beschikbaar zijn, kan u met of zonder afspraak langsgaan.

Om wachtrijen te voorkomen raden we je aan om een afspraak te maken. Als je liever zonder afspraak komt, zijn hier de tijdstippen waarop je kunt komen:

Maandag: 8u30 - 12u
Dinsdag: 8u30 - 12u
Woensdag: 8u30 - 12u & 13u45 - 15u
Donderdag: 8u30 - 12u
Vrijdag: 8u30 - 11u

Indien u binnen de 15 dagen geen e-mail heeft ontvangen, kan u telefonisch contact opnemen met onze diensten om na te gaan of de nieuwe codes beschikbaar zijn (tel. 02 370 22 61 of 64).

Gelieve bij de afhaling de volgende documenten mee te brengen:

  • Uw identiteits- of verblijfskaart

Uw contactgegevens registreren

Om de registratie van uw contactgegevens op het niveau van het rijksregister aan te vragen (telefoon-, faxnummer en/of e-mailadres), volstaat het om dit formulier in te vullen en af te geven aan het onthaal van de Bevolkingsdienst of te mailen naar bevolking@vorst.brussels.

Fotoautomaat

Foto’s voor je identiteitskaart (en internationaal) kunnen ter plaatse genomen worden.

Voor kinderen jonger dan 6 jaar is het raadzaam naar een professionele fotograaf te gaan: door hun kleine gestalte kan het immers moeilijk zijn de foto correct te nemen in de cabine.