Overlijden / het kerkhof
Dienst bugerlijke standSchaatsstraat, 30 - 1190 Brussel
E-mailadres: burgstand@vorst.brussels
|
Kerkhof van Vorst
Kleertstraat, 51 - 1652 Alsemberg |
Elk overlijden op het grondgebied van Vorst moet onmiddellijk aangegeven worden bij de dienst Burgerlijke stand.
De eerste stap bestaat erin contact op te nemen met een begrafenisondernemer die instaat voor de overlijdensverklaring en alle administratieve formaliteiten.
De overlijdensakte wordt opgesteld door de Ambtenaar van de Burgerlijke stand die tevens de toelatingen voor vervoer en begraving of crematie van de overledene aflevert.
Voor te leggen documenten
- De overlijdensverklaring van de geneesheer (model 3C),
- De identiteitskaart van de overledene,
- De identiteitskaart van de aangever,
- De volmacht voor het afleveren van overlijdensakten
- Eventueel, het trouwboekje van de overledene
Hoe gaat u te werk?
- Via het platform Irisbox 'Overlijden'
- Per mail: burgstand@vorst.brussels
- Telefonisch: 02 370 22 52
Nuttige informatie
Modeldocumenten
- Aanvraag tot crematie (pdf)
- Concessieaanvraag (pdf)
- Volmacht voor het afhalen van een overlijdensakte (pdf)
- Aanvraag tot bewaring van de as thuis (pdf)
Het kerkhof van Vorst
Alle inlichtingen betreffende de begrafenis en het kerkhof (graven, terreinconcessie, bestemmingswijziging van de grasperken, verassing, uitstrooien van de asse, columbarium) kunnen verkregen worden :
- door hier te klikken
- op het kantoor van het kerkhof (Kleertstraat, 51 - 1652 Alsemberg) - kerkhof@vorst.brussels
Tel: 02 380 29 37 of GSM: 0499 58 83 70
- op het kantoor van de Burgerlijke Stand
Gemeentehuis
Pastoorstraat, 2 - 1190 Brussel
Tel : 02 370 22 52 of Fax: 02 370 22 56