Getuigschriften

 

Dienst bevolking

Schaatsstraat, 30 - 1190 Brussel

bevolking@vorst.brussels

Tel: 02 370 22 61 of 64

 

NIEUW!             NIEUW!              NIEUW!              NIEUW!           NIEUW!

 

Teneinde het de burgers zo gemakkelijk mogelijk te maken, biedt de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken en voornamelijk het Rijksregister een toegang aan iedere burger tot zijn bevolkingsdossier.
Dank zij deze toepassing kan de burger zijn gegevens in het Rijksregister checken, fouten in zijn dossier rapporteren en sinds kort attesten raadplegen, downloaden of afdrukken.

Momenteel zijn via de webservice reeds volgende attesten beschikbaar:

  • Uittreksel uit de bevolkingsregisters
  • Attest van hoofdverblijfplaats (fusie van het attest van inschrijving en het attest van verblijfplaats)
  • Attest van hoofdverblijfplaats met historiek
  • Attest van gezinssamenstelling
  • Attest van leven
  • Attest van Belgische nationaliteit
  • Attest van het kiesregister
  • Attest van wettelijke samenwoning
  • Attest van verblijfplaats met het oog op een huwelijk
  • Attest van wijze van teraardebestelling en / of rituelen.


Hoe? :  de applicatie is toegankelijk door middel van uw electronische identiteitskaart, uw PIN-code en een kaartlezer op het volgende adres: https://mijndossier.rrn.fgov.be/

Het gaat hier om een werkelijke administratieve vereenvoudiging evenals een tijdwinst, daar de burger gratis zijn attesten kan bekomen zonder zich naar het bevolkingsloket te moeten begeven.

 

Het volstaat om te surfen naar IRISBOX en de instructies te volgen.

U kunt de volgende getuigschriften verkrijgen:

  • Bewijs van gezinssamenstelling
  • Bewijs van inschrijving
  • Bewijs van leven
  • Bewijs van nationaliteit
  • Bewijs van verblijf
  • Bewijs van verblijf voor huwelijk
  • Uitreksel uit het strafregister


U moet in het bezit zijn van uw identiteitskaart en 10 €.
Gratis voor pro Deo, administratieve inlichtingen en sociale wetgeving bij voorlegging van een schriftelijk bewijs.

Belangrijke opmerking:
Gelieve te noteren dat elk document, bestemd voor een land buiten Europa, door een lid van het college van Burgemeester en schepenen moet ondertekend worden.
Men moet dus een termijn van 3 werkdagen in acht nemen.

Voor bewijzen van goed gedrag en zeden die dienen voor gebruik in het buitenland moet men zijn aanvraag richten tot:

FOD Justitie

DG Rechterlijke Organisatie – Dienst Centraal Strafregister
Waterloosesteenweg 115
1000 Brussel
Tel: 02 / 552.27.47
Fax: 02 / 552.27.82
E-mail: cjc-csr@just.fgov.be

 

Militiegetuigschrift

Hoe kom ik aan een militiegetuigschrift of een stamboekuittreksel voor mijn pensioendossier?
Defensie regelt dit voor u. Bezorg ons uw aanvraag met vermelding van uw uitgebreide contactgegevens, uw rijksregister- of stamnummer en de periode waarin u als militair in werkelijke dienst was via het contactformulier, 0800 333 48 of per post aan het volgende adres:

Algemene Directie Human Resources
Divisie Administratieve Expertise
Centrale Dienst van het Stamboek
Kwartier Koningin Elisabeth
Eversestraat 1
1140 Brussel

Afdrukken
« april 2018 »
april
ZoMaDiWoDoVrZa
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
liensfocus

Lopende werven

Publicaties

Foto's

Geef uw mening

Agenda
10e editie van de Milieulente 18-04-2018 - 26-04-2018
Zitting van de gemeenteraad 24-04-2018 19:30 - 23:00 — Gemeentehuis - Pastoorstraat 2
3e editie van Vollenbike 02-05-2018 - 23-05-2018 — Sint-Denijsplein
Repair Café 06-05-2018 14:00 - 16:00 — Ten Weyngaert"- Bondgenotenstraat 54
Workshops "Telen in de stad" 08-05-2018 18:00 - 21:00 — 5 Drukkerijstraat
Aankomende agenda-items...